25.1.13

DE LANDEN VAN CHÉ EN BOB



Vorig jaar was een raar jaar. Een jaar waarin niets vanzelfsprekend was. Het jaar was nog maar net begonnen of ik lag al in het ziekenhuis. Gelukkig was het maar voor één (zeer onnodig) nachtje en was het allemaal heus zo ernstig niet, maar toch. De maand februari heb ik op bed doorgebracht. In maart kwam ik weer een beetje tot leven en probeerde ik nog iets van mijn scriptie te maken. Maar het was een zinkend schip. En ik verzoop. In juni heb ik dat maar eerlijk toegegeven. Het werd hem niet.

Dit zorgde ervoor dat de rest van het jaar en dus ook die zomer er opeens heel anders uit kwamen te zien. Voor begin september hadden vriendje en ik in de planning zitten om even een paar weken naar Zuid-Frankrijk te reizen. Even van de zon en elkaar genieten en helemaal niets hoeven. Maar toen kon ik eind augustus opeens al ergens anders afstuderen. Dus die kans greep ik. Helaas viel het vakantieplan hierdoor in het water. Het waren mijn blaren, dus helaas pindakaas. Maar voor vriendje (die wel gewoon het hele jaar fulltime hard gewerkt had) was dat natuurlijk niet het geval. Daarom beloofde ik het vriendje dat zodra ik klaar zou zijn met mijn scriptie we weer zouden gaan reizen. Weer een maand weg. Alles achter ons laten en gaan met die banaan. En zo geschiedde.

Over twee weken is mijn scriptie ingeleverd. Ik weet natuurlijk niet of hij in één keer goed zal zijn, maar die gok neem ik. Als hij wel goed is heb ik in februari nog mijn afstudeergesprek en dan ben ik helemaal klaar. Vanaf maart ben ik dus een vrij vrouw zonder enig verplichting. Dit bekent maar één ding: reizen. De afgelopen weken hebben we flink gediscussieerd waar we naartoe willen. Azië is fijn. En goedkoop. Maar daar zijn we twee jaar geleden al geweest. We wilden nu wat anders.

Het zijn uiteindelijk Cuba en Jamaica geworden en boy oh boy. Wat heb ik hier een zin in! Begin maart verlaten we de kou en de regen voor zonneschijn en blauwe zeeën. Twee landen met zo veel geschiedenis en cultuur. Landen waar ik nog nooit bij in de buurt ben geweest. Nieuwe mensen, nieuwe geuren, nieuwe smaken.

Dit vooruitzicht houdt me zeker op de been. Nog even bikkelen en dan genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen