14.1.13

HET HARDLOOPVIRUS



Afgelopen weekend zat ik weer samen met mijn vriend, schoonzusje en nog drie vrienden in een huisje in Egmond. Voor de gezelligheid, maar bovenal omdat de halve marathon van Egmond weer plaats zou vinden. Vorig jaar waren we er ook. Toen beschreef ik mijn vriend nog als 'a freak of nature' die hardlopen leuk vindt. Ik kon er echt niet met mijn hoofd bij. Maar toen ik daar langs de kant van de route stond en ál die mensen voorbij zag komen, maakte dat toch wat in mij los. Als zoveel mensen het kunnen. In zoveel verschillende maten. Man, vrouw, dik, dun, oud, jong. Dan moet ik het toch ook kunnen?

Dus trok ik een paar dagen later mijn (stoute, verstofte) hardloopschoenen aan, downloadde een programma waarmee ik in dertig lessen vijf kilometer zou kunnen lopen en vertrok. De eerste les ging best ok. Bij de tweede dacht ik al dat ik dood ging. De derde kwam er helaas nooit van, want een paar dagen later lag ik in het ziekenhuis met een trombose been. Ik denk dat ik de enige persoon op aarde ben die, zodra hij in beweging kwam, trombose opliep. Ik ben graag bijzonder ;-) (het was natuurlijk gewoon botte pech).

De rest van het jaar ben ik nauwelijks meer sportief in actie gekomen. Hardlopen kwam al helemaal niet in mij op. Maar nu ik bijna een jaar verder ben en ik dus afgelopen week wéér langs de kant stond om iedereen aan te moedigen begon het weer te kriebelen. Het lijkt mij zo heerlijk om er plezier in te kunnen hebben. Om voor het eerst in jaren wel weer eens iets van een conditie te hebben.

Het plan is er. Het hoofd wilt graag. Nu moet ik mijn lichaam nog mee zien te krijgen. Het zal zwaar worden. Ik hoop dat ik er echt plezier in ga hebben en dat ik in de toekomst eens een 5 kilometer wedstrijd kan lopen. Wie weet ben ik er volgend jaar in Egmond dan ook wel weer bij, maar dan om zelf de kwart marathon te lopen. Dat zou ik stiekem best heel erg gaaf vinden.

Ik weet nog niet precies wanneer ik ga beginnen. Ik wil me eerst compleet op het voltooien van mijn scriptie richten. Daarna heb ik nog een kleine maand voordat ik (hoogstwaarschijnlijk) voor een maand naar warmere oorden vertrek. Ik denk dat ik dus eigenlijk pas begin april zal beginnen. Dat duurt nog best lang, helaas. Maar ja. Zoals ik al schreef. Het plan is er. Dat is voor mij al heel wat ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen