18.1.13

WINTERWONDERLAND













Het leuke van verhuist zijn naar het zuiden des lands is dat het weer hier wat extremer is. De zomers zijn warmer en de winters kouder. Zo zie ik het graag. Helemaal als de hele wereld in een sprookjesachtig winterwonderland verandert. Daar kan ik nou echt van genieten. Het scheelt natuurlijk wel dat ik gewoon lekker vanuit huis werk en dus geen last heb van slechte wegen of het openbaar vervoer dat die paar sneeuwvlokjes niet aan kan.

Om wel wat mee te kunnen krijgen van al het moois wandel ik elke dag even naar de supermarkt. De hele wereld staat even stil als het gesneeuwd heeft. Je hoort de sneeuw onder je voeten knisperen. De koude lucht raakt je gezicht aan en geeft je een koude neus. Af en toe doe ik even mijn handschoenen uit om de sneeuw aan te kunnen raken. En daarna weer snel naar binnen, m'n warme huisje in. Heerlijk. Winter op z'n best.

Morgen schijnt het overigens weer te gaan sneeuwen. Ik zeg: laat maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen