21.2.13

MUZIEKCRUSH: LIANNE LA HAVAS





Ik schrijf behoorlijk vaak over muziek. En dat terwijl ik mezelf eigenlijk helemaal niet als muziekkenner zie. Ik ben bijvoorbeeld totaal niet op de hoogte van welke muziek er nu hoog in de hitlijsten staat. Ook kan ik me helemaal niet concentreren op mijn werk (op de computer bedoel ik dan) wanneer er constant muziek aan staat. Wat dan betreft heb ik stilte aan mijn hoofd nodig. Maar wanneer ik niet al te hard hoef na te denken kan ik ontzettend genieten van muziek. Ik kan er dan ook echt intens gelukkig van worden wanneer ik weer een nieuw bandje of zanger(es) 'ontdek'.

Via de blog van Nenz (waar ik al vaker de loftrompet over heb geluid) heb ik vorig jaar de zangers Lianne La Havas ontdekt. Nenz was al veel eerder lyrisch over haar dan toen haar muziek langzaam maar zeker ook de 3FM's van Nederland werd opgepikt. Op Lowlands stond ze vorig jaar op één van de kleinere podia. Deze was misschien wel iets té klein, aangezien het vrij lastig was om nog iets van haar te zien door alle drukte voor het podium. Maar wat te zien was, was wel zeer de moeite waard. Wat een leuke vrouw.





Het is een zangeres waar ik anders niet zomaar naar zou zijn gaan luisteren, maar door Nenz en haar enthousiasme heb ik dat toch gedaan. En ze heeft gelijk. De muziek van Lianne is als een lust voor het oor. De meeste nummers zijn vrij rustig en maken je instant gelukkig.

Zojuist kwam ik bovenstaande clips tegen. Beide clips horen bij elkaar en vormen samen één verhaal. Het eerste nummer is zoals ik Lianne ken. Het tweede nummer is echter wat meer up-tempo en ik moet zeggen dat ik daar ook wel heel erg blij van word. Het doet me een beetje denken aan Christina Aguilera, een zangeres waar ik ook ontzettend dol op ben en ik gráág nog eens zou willen zien optreden. Een heerlijk nummer dat je vanuit je tenen mee kan zingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen