19.2.13

OVER TOT IN JE KLEINE TENEN GELUKKIG ZIJN



Deze foto. Die verwilderde blik op mijn gezicht. Zo zie ik er dus op mijn gelukkigst uit. Beangstigend hé ;-)?*

Vorig weekend barstte het carnaval los. Ik ben geen echte Brabantse, maar toch heb ik het altijd al een leuk feest gevonden. Lekker gek doen en vooral heel erg veel gezelligheid. Dat is carnaval voor mij in een notendop. Zo rond november begin ik in mijn hoofd al na te denken over hoe ik verkleed zou willen gaan. Nadat ik naar de geniale film Moonrise Kingdom was geweest riep ik al dat ik zoals de hoofdrolspeelster verkleed wilde gaan. Alleen zou dat natuurlijk pas echt leuk zijn als het vriendje dan ook mee zou doen. En warempel, dat wilde hij wel. Dus dit jaar liepen we er als een duo bij. We hebben vier dagen gefeest en we zijn wel één keer door (een extern) iemand herkent haha. Het maakte ons allemaal niet uit. Wij hadden pret.

Vorig jaar liepen de carnavalsplannen nog in het water doordat ik plots met mijn trombosebeen kwam te zitten. Dit jaar moest er dus voor twee jaar gefeest worden. Het feit dat ik net een paar dagen eerder mijn scriptie had ingeleverd zorgde ervoor dat dit feest niet op een beter moment had kunnen komen. Na weken van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan die scriptie gezeten te hebben was ik toe aan onbezonnenheid, gezelligheid en (veel) wijntjes (en bier). En dat kreeg ik. Vier dagen lang heb ik constant met een enorme grijns op mijn gezicht rondgelopen. Geen zorgen, maar plezier. Het enige waar ik constant aan kon denken was aan hoe gelukkig ik was.

Ondertussen zijn we alweer een week verder en is het nieuws binnen gekomen dat mijn scriptie nog niet helemaal goed is. Dit was geen verrassing en daarom ook geen ramp. Ik kan er ook niet van in de stress schieten (iets waar ik af en toe echt een kei in ben). Het is zoals het is. Wat er ook gebeurd, over twee weken zit ik al lang en breed met mijn gat op Cuba van de mojito's te genieten.

* Kleine toelichting op de foto: Dit is één van de laatste foto's die gemaakt is op de laatste dag van de carnaval. De dag waarop we al om 1 uur beginnen en om 12 uur eindigen met een kroegentocht langs (bijna) alle kroegen van Kaaiendonk (ook wel bekend als Oosterhout). Met deze wetenschap valt het ook allemaal wel weer mee wat je hier ziet, toch ;-)?

2 opmerkingen:

  1. Ik kom uit het zuiden van het
    land, maar ben niet echt een
    type voor carnaval :P
    Je gaat naar Cuba! Wat tof!
    Alvast veel plezier en goede
    reis!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige foto! Een goede foto van een mooie feestmoment!

    geniet van Cuba, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen