22.4.13

IS THAT A POODLE ON YOUR HEAD?





Afgelopen zaterdag ben ik in de Heineken Music Hall naar de nieuwste show van Eddie Izzard geweest. Ken je Eddie Izzard niet? Ten eerste: shame on you. Ten tweede: dat is nou de grappigste man op aard. Ik zou hem maar snel eens opzoeken op YouTube als ik jou was ;-).

Een vriendin heeft me ooit eens op hem gewezen. Ik keek een filmpje op YouTube. En toen nog één. En toen nog één en voordat ik het doorhad was ik een uur verder (ook wel bekend als het donkere konijnengat van YouTube). Maar na dat uur was ik wel om. Dus toen we een jaar (!!!) geleden hoorden dat hij naar Nederland zou komen wist ik één ding zeker: daar wilde ik bij zijn. Zo geschiedde. Echter, aan het eind van de avond moest ik wel toegeven dat ik lang niet al het werk al van hem kende. Vandaag ben ik er dus maar weer eens lekker voor gaan zitten en heb ik de meest bekende stukjes uit zijn vorige shows teruggekeken. En wanneer er van je shows zelfs Lego-animanties gemaakt worden dan is één ding zeker: heldenstatus.

Zoals je begrijpt: zaterdag was abso-fucking-marvelous. We hadden de beste plekken van de zaal en dan overdrijf ik niet. We zaten op de tweede rij exact in het midden. De beste man stond dus op nog geen drie meter afstand van ons op te treden. Zo dichtbij heb ik zelfs nog nooit bij een concert gestaan. Daarnaast was de show briljant. Op het onderste van de twee bovenstaande filmpjes had hij nu een nieuwe versie gemaakt. Darth Vader komt God tegen in de kantine. Één woord: genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen