26.6.13

DINGEN WAAR IK BLIJ VAN WORD #7


Drie dingen waar mijn hoofd vandaag vol van is:

1) Ik kwam zojuist dit leuke korte filmpje tegen van Karl Lagerfeld voor NET-A-PORTER en dacht, ik deel hem even met jullie :-).

2) Vanmorgen werd ik wakker met een Twitter timeline die vol stond met Amerikaanse bloggers die het hadden over ene Wendy Davis. Wendy heeft namelijk afgelopen nacht ruim DERTIEN uur (!!) lang een betoog gehouden tegen een nieuwe, strenge wet waarbij het voor vrouwen in de staat Texas moeilijker gemaakt zou worden om een abortus te krijgen. Door eindeloos te praten over de wet hoopte Wendy zo te voorkomen dat de wet voor middernacht lokale tijd in stemming kon worden gebracht. Tijdens deze DERTIEN uur (!!) moest ze de hele tijd blijven staan, mocht ze nergens op leunen en mocht ze geen pauze's nemen om even naar de wc te gaan of wat te eten of te drinken. Ook mocht ze absoluut niet van het onderwerp afwijken. Bizarre regels (kan volgens mij echt alleen in Amerika) die haar bijna de kop kostte, maar gelukkig heeft ze het gered en is de wet (voorlopig) nog niet aangenomen en zijn er nieuwe kansen voor de democraten ontstaan om het proces te vertragen.

3) En zojuist is er bekend geworden dat het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft bepaald dat DOMA, een wet die het huwelijk definieert als een verbintenis tussen een man en een vrouw, onwettelijk is. Dat betekent dat de Amerikaanse overheid alle homohuwelijken moet erkennen van de staten die dit hebben ingevoerd. Er zijn nog altijd 31 staten die het homohuwelijk niet erkennen, maar zoals in de woorden van Barack Obama is dit een historische stap voorwaarts, en daar kan ik alleen maar héél erg blij van worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten