19.9.13

MUZIEKJES WAAR IK BLIJ VAN WORD



De afgelopen weken zag ik steeds vaker de naam Lorde voorbij komen, maar (Songfestivalliefhebber als ik ben) dacht telkens dat daarmee Lordi bedoeld werd. Euhm nou nee, niet dus. Lorde komt uit Nieuw-Zeeland en is nog maar zestien jaar oud en maakt dus hele intrigerende, mooie liedjes. Ik hoor een heel klein beetje Adele in haar, maar ik las dat ze ook al met Amy Winehouse wordt vergeleken. Ik hoor persoonlijk weinig Amy in haar terug en van Adele ben ik bepaald niet gek, dus laten we het er maar gewoon op houden dat ze een hele eigen sound heeft ;-).



Vorige week werd de nieuwste clip van Arcade Fire gelanceerd. De clip is door 'onze' Anton Corbijn geregisseerd en best wel een beetje apart. Ook is er een website gelanceerd met een interactieve clip van dit nummer, waarin je, wanneer je je webcam aanzet, zelf een rolletje kan spelen. Heel erg tof gedaan allemaal. Het belangrijkste is natuurlijk nog altijd of het nummer ook lekker is. Ik ben verslaafd, maar luister zelf en beslis!



En als laatste moeten de Arctic Monkeys ook nog echt even genoemd worden. Afgelopen week kwam namelijk hun nieuwste plaat (AM) uit en hij is weer zo lekker! Beste bandje van de afgelopen tien jaar hoor! En gosj, wat is Alex Turner toch een lekker ding :-).

1 opmerking: