17.11.13

CASTELLO CAVALCANTI



Voor één van mijn vrienden is de zondag heilig. Hij noemt het zijn luie zondag en er moet toch wel iets heel bijzonders gebeuren wilt hij die dag meer doen dan een beetje uitslapen, in bed liggen en films of series kijken. Gisteravond was zijn verjaardag en ter ere van hem (maar vooral omdat we er pas om half 5 in lagen) maak ik er vandaag ook een (zeer) luie zondag van. Zo werden we pas om half 2 wakker en heb ik (ondanks dat ik de bob was) het gevoel dat ik overreden ben door een vrachtwagen. Daarom voor vandaag even geen diepzinnige essays, maar wel andere pret.

Hier een filmpje. Niet zomaar een filmpje, maar een korte film die geschreven en geregisseerd is door Wes Anderson. Ik hou van alles dat Wes Anderson aanraakt (afgelopen carnaval waren het vriendje en ik als Sam en Suzy uit Moonrise Kingdom verkleed (helaas even geen foto) dus ook van dit filmpje kan ik erg genieten.

Het filmpje van 8 minuten speelt zich af in 1955 en gaat over de Italiaans-Amerikaanse formule 1 coureur Jed Cavalcanti (gespeeld door Jason Schwartzman) die tijdens een race zijn auto crasht in een Italiaanse dorpje. Het is echt een typisch Wes Anderson filmpje waardoor ik niet kan wachten tot z'n volgende lange film uitkomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen