16.11.13

EEN UPDATE VAN DE AFGELOPEN 60 DAGEN. JE ZOU HET EEN DAGBOEKJE KUNNEN NOEMEN


Het heeft bijna 2 maanden geduurd voordat ik weer eens wat blogde, maar dat betekent niet dat ik stil gezeten heb. Mijn liefde voor Instagram is opgebloeid en dat betekent een gezellig fotodagboekje!

De belangrijkste ontwikkeling is natuurlijk dat mijn scriptie is goedgekeurd *insert juichend publiek*. De dag dat ik hem moest verdedigen had het vriendje vrij genomen en hebben we er een dagje Amsterdam van gemaakt. Tot het verdedigen (12 uur) had ik nog geen hap door mijn keel gekregen, dus toen het verlossende woord uitgesproken was zijn we eerst in de metro gesprongen richting Amsterdam Centraal. Daar zijn we naar de OBA gewandeld waar op de zevende verdieping een La Place gevestigd is. Pizza van La Place (als lunch, doe maar gek) is altijd goed, met een weids uitzicht over Amsterdam nog beter. Daarna hebben we lekker door de stad gewandeld. Ijsjes gegeten. Terrasjes gedaan en afgesloten met alweer pizza (nog gekker) bij de Pink Flamingo. Ken je Pink Flamingo al? Het is een pizzaketen uit Frankrijk, met een zeer bijzonder aanbod aan pizza's. Denk aan een Obama-pizza (Canadese bacon met ananaschutney), de Che (Cubaans gegaard varkensvlees met gefrituurde banaan) of de Cantona (8 (!!!) verschillende kazen). Een zeer 'geslaagde' dag (pun intended) ;-).

De volgende dag was Dexter-dag (maak je geen zorgen als je nog niet bij bent, ik verklap niets). De eerste vijf seizoenen keek ik met mijn ouders. Vervolgens keek ik ze allemaal nog een keer met het vriendje en keken we de rest natuurlijk ook. Een vriend is ook al fan van het eerste uur (zijn broer ging afgelopen carnaval nog als Dexter himself verkleed (helaas geen foto's) (hijzelf als Heisenberg overigens, maar das weer een heel ander verhaal), dus hadden we afgesproken de allerlaatste aflevering samen te kijken. We begonnen de avond met steaks en bier en aten tijdens de aflevering een zelfgemaakte key lime pie (perfect natuurlijk) en donuts van Sadie's Donuts (ok, eigenlijk van de Appie :-P). Het was heel erg gezellig en meer zeg ik er niet over ;-).


Begin oktober stond er een weekendje Texel met mijn lieve vriendinnetjes op het programma. Ook dat was zeer gezellig. Op zaterdagavond zijn we in De Koog uit geweest. Dat was lang (té lang) geleden dat ik dat voor het laatst gedaan had. Bij aankomst in de kroeg was er nog niemand, waren we eigenlijk verplicht onze ID te laten zien maar geloofden ze mij wel..., mochten we onze jassen op een aparte plek van de rest van de bezoekers hangen en werd ons verteld dat de "jeugd" later pas zou komen. Nog nooit eerder voelde ik me zo oud als toen ;-). Later bleek dat wij inderdaad niet helemaal dé doelgroep van de kroeg waren (shotjes voor 2 euro, heuj!), maar de muziek was perfect (denk alles wat hip was tien jaar geleden) en het gezelschap nog beter.


De afgelopen 60 dagen bestonden ook uit het genieten van de herfst. Want jongens, wat hou ik van de herfst *hipster approved, I know*. Al hou ik van alle seizoenen hoor. Maar alle blaadjes die nu zo prachtig kleuren. Genieten. Dubbel genieten dat ik tegenwoordig zo dicht bij een mooi bos woon waar Schotse hooglanders vrij rondlopen die best wel even voor je willen poseren.


Nadat duidelijk was dat ik nóóit meer het bestandje 'scriptie' hoefde te openen op m'n laptop wilde ik nog graag een paar dagen even weg met het vriendje. Na tickets voor over de hele wereld bekeken te hebben (Dubai was zelfs even een optie, ha!) werd het uiteindelijk 2 nachtjes Brussel. Iets met geen geld hebben en wel een huis kopen. Maar Brussel was fijn, héél fijn. Het is ongeveer net zo ver rijden als naar Amsterdam, maar dan sta je opeens toch wel heel erg in het buitenland. Met mensen die opeens Frans praten, mooie gebouwen en héérlijke biertjes. Op mijn fototoestel staan nog veel meer foto's, dus daar later meer over *oeee, cliffhanger!*.

2 opmerkingen:

  1. Zo leuk dat je weer regelmatig blogt!! Heel inspirerend ook! Zeker omdat ik ook een lijstje heb waar ik de laatste tijd niet meer zoveel aan doe. Ik ga het ook maar weer oppakken denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen